Sunday, 4 September 2011

Riddle me this

Did you ever wonder why a hangover is called a hangover?

38 comments:

  1. Hmm. I have no idea at all. To be honest I've never even considered it before. I'd love to go and Google it then post like I've known all along. But then that would be cheating! :(

    ReplyDelete
  2. Because you hang over the side of the toilet emptying your stomach contents?

    ReplyDelete
  3. I don't know and don't care. I'm too hungover to give a shit.

    ReplyDelete
  4. I think it came from an area that was particularly severe with punishment during prohibition. If someone was drunk, they'd hang. If they survived, they'd wake up with a "hangover". Just a theory, as I never google anything.

    ReplyDelete
  5. When I have one, I'm usually hung over the side of the bed, wondering why the room is spinning...

    ReplyDelete
  6. Tell us :) Although I've never wondered about it.

    Jaya J

    ReplyDelete
  7. No idea. But I'd love to know!
    Tell us!

    ReplyDelete
  8. Cuz you just hang over anything hangable? :D

    ReplyDelete
  9. Never wondered, couldn't find the answer online either now that I'm curious.

    ReplyDelete
  10. this is what cha cha had to say
    "It originally meant "survival." It was first used to describe the after-effects of drinking in 1904. ChaCha again!"
    didn't really answer much...

    ReplyDelete
  11. That's one of the biggest mysteries of life.

    ReplyDelete
  12. great question..think about it while I'm hungover tomorrow

    ReplyDelete
  13. because when you have a hang over, you want to hang yourself over a bridge?

    ReplyDelete
  14. I really don't know but according to this --> http://www.answerbag.com/q_view/538320 it has something to do with hanging from the side of the toilette which is kinda funny. Ohh btw check my latest post, you got your prize ready.

    ReplyDelete
  15. because you feel like hanged over a cactus

    ReplyDelete
  16. I don't know, but when it's hot, my balls hang lower than usual. I hope that helps

    ReplyDelete
  17. I'm with JDC, always thought it.

    ReplyDelete
  18. I always thought it was obvious. The ache hangs over your head. Or something.

    ReplyDelete
  19. Dunno, in italian is different. :P

    ReplyDelete
  20. Nope, because I've never actually had one before. :P

    ReplyDelete
  21. Its because you sprout wings while drunk and ravage the countryside with no knowledge of this later due to inebriation.

    ReplyDelete
  22. Never wondered about that one

    ReplyDelete
  23. I've never asked myself about this; well, why is it called a hangover?

    ReplyDelete
  24. Cause your drunkness hangs over to the next morning? My best guess

    ReplyDelete
  25. I've always thought it was cus you're hanging over the toilet seat in the morning.

    Like JDC said - heehee ^_^

    ReplyDelete
  26. @all: Oh, I don't know. I was hoping to get an answer here. :D
    But, seeing none of you knew it either, I'll look it up and post about the results. Soon enough, don't worry!

    ReplyDelete
  27. should be called rollover. makes more sense to me

    ReplyDelete
  28. God knows why. And I won't be speaking to him anytime soon.

    ReplyDelete
  29. @H: Well, if you look at it that way, it should be called "I wanna die day". :D
    @C: I sure hope so! :)

    ReplyDelete